Friday, April 24, 2009

Ukur baju di badan sendiri

ukur baju di badan sendiri...
ni satu pepatah ni.. biasa org maksudkan ngn buat atau beli sesuatu perkara ikut kemampuan sendiri..
aku setuju tu..
tapi.. kan korang pernah pegi tailor tak buat baju.. ukur punya ukur baik punya profesional..
tup-tup baju terbesar la terkecil laa...
tu sikit punya pro tu ukur.. pon bole silap.. inikan kita yg bukan tailor.. kompom ader silapnyer..

aku rasa tu pasal la ramai yg kekadang ader org yg buat sesuatu tu lebih dari kemampuanya..
bukan x tau kemampuan memasing.. tertapi ader jer yg yg termiss.. over budget..
pergi trip mancing laa.. lagi2 trip yg mengejut..
beli equipment la .. x kira la barg mancing ker.. barang kete ker.. aper ker..
dah tau dah memang kompom2 burst nyer budget.. tapi still gak buat..
nak buat camno...
hehehhehe... ( aku pon selalu gak silap ukur baju ni.. )hahahhaha
dunia..dunia... musykil aku..

5 comments:

  1. ukur baju di badan sendiri?
    hahaha.. x salah membeli, x salah bershoping,
    asal tidak keterlaluan..

    kadang2 kita rasa kita salah ukur,
    kadang2 orang salah ukur,
    tepuk dada tanya hati..

    kau adalah engkau,
    kau bukan aku,
    kau bukan org lain...
    jadilah diri ko sendiri..
    buat apa yg ko rasa betul pada diri ko..
    nak kira cakap org, sampai bila pon org x berhenti bercakap!

    ReplyDelete
  2. huishhh terimas...
    baguih2... teruskan usaha anda..
    comment jgn x comment..

    ReplyDelete
  3. Memang ukur baju di bandan sendiri.....
    kalo aku nak pakai takkan nak ukur kat badan ko yea tak burk...hehehehe

    tapi pada prinsip aku slalu tak pakai ukur baju tue...
    aku pakai "ingat2 org belakang"....

    pasal aku dah bekeluarga....
    so harap2 di masa depan ko jgn la begitu....
    ingat2 sikit org yg ada kat belakang nanti...kalau ada la....kui kui kui...

    Apapon Burk....!
    masa skang nie la nak bersusah ke nak menggasak ker apa ker.....
    pasal tanggungjawab nye masih berkurangan lg...
    tapi awas jgn sampai tersungkur.......SELAMAT BEB..!

    ReplyDelete
  4. Burk,
    Bagi aku senang je ni....idup kena ada target burk. Klu takde target kita senang terbabas sana-sini, tau-tau terbeli itu-ini. Duit abis macam tu je.

    Untuk mengelakkan perkara tu berlaku. kena la ada plan dan target. Amik contohnya aku la: tahun ni 2009 aku nak merasa main laut dalam, pelantar minyak, memancing ikan gred A.Dari tahun lepas lagi aku dah book trip,beli equipment,batu ladung,reel sikit-sikit.

    Jangan la kata x mampu beli bangla dsb, masa aku pi trip kat ganu, ada mamat ni dia jaga tol Kesas jek, bukan setakat bangla, rod holder rm 600 pun dia pakai. Camner dia bleh dpt, dia ada target. Dlm setahun cuma 2 kali je pi memancing laut dalam. Kumpul duit sket sket. Time mancing layan sampai puas.

    Masa bujang ni la nak kumpul reel, jig, rod pepower...dah kawin esok lambat sket la...tunggu anak dah beso baru bleh nyopping semua.

    Bagi aku la, barang pancing ni, lagi mahal ko beli, mahal juga la di jual 2nd hand. Dia tak macam handphone, beli ribu-ribu, lepas 2 tahun harga jadi rm 500 je 2nd.

    Barang pancing tak, reel,jig,popper,bangla sekalipun, beli ribu2, 2-3 tahun jual pun masih ribu ribu juga.

    Klu gian sgt nak memancing, pegi je la TSJ tuh, confirm dapat PB lah...

    ReplyDelete